Domowe sposoby na bezsenność

Domowe sposoby na bezsenność
5 (100%) 1 głosy

Bezsenność to problem, który dotyczy wielu dorosłych osób. Szczególnie kłopotliwa jest bezsenność w ciąży, ale ten problem dotyka także wielu innych osób. W radzeniu sobie z bezsennością mogą pomóc różne domowe metody. Jeśli chodzi o domowe sposoby na bezsenność, ich największym atutem jest to, że nie są one tak inwazyjne, jak środki leczenia farmakologicznego lub suplementy diety.

Relaks przed snem

Przed snem należy się w odpowiedni sposób relaksować. Istnieje kilka sposobów na relaks pomocnych w leczeniu bezsenności. Po pierwsze, warto jest wypróbować gorącej kąpieli, trwającej co najmniej 20 minut. Taka gorąca kąpiel podnosi nieco temperaturę ciała. Układając się tuż po takiej kąpieli do snu, odczuwa się powolny spadek temperatury ciała. Jest to relaksujące dla organizmu i umożliwia zanurzenie się powoli w bardzo głęboki sen. Relaks można sobie ponadto zapewnić zanurzając się przed snem w lekturze swojej ulubionej książki lub w rytmach spokojnej muzyki relaksacyjnej. Należy jednocześnie pamiętać o tym, by nie zasypiać przed ekranem telewizora lub komputera. Szkodliwe promieniowanie pochodzące od tych urządzeń elektronicznych, negatywnie wpływa na sen.

Przygotowanie miejsca do spania

Częstym błędem, popełnianym przez osoby cierpiące na bezsenność, jest nieodpowiednie przygotowanie miejsca do spania. W zaśnięciu może pomóc dokładne wywietrzenie pokoju (jest to ważne także zimą – wówczas należy zamknąć na chwilę drzwi, by zimne powietrze nie dostało się do innych pomieszczeń).

Bardzo istotny jest oprócz tego mebel, na którym się śpi. Wiele osób często to bagatelizuje i stara się zasnąć na sofie lub na wersalce. Tymczasem nieodpowiednie miejsce do snu bardzo negatywnie wpływa na kręgosłup. Powoduje to przebudzanie się w nocy. Najlepszym rozwiązaniem w tej kwestii, wśród osób posiadających problemy z bezsennością, jest zakup łóżka z materacem. Materac pozwala na zachowanie optymalnego ułożenia ciała w trakcie snu, poprawiając ogólne samopoczucie i sprawiając, że sen jest głęboki.

Bezsenność, a posiłki i napoje

Aby pozbyć się problemu bezsenności, trzeba zadbać o odpowiednią dietę. Przed snem nie należy przede wszystkim spożywać posiłków bogatych w tłuszcz, a także produktów o działaniu rozdymającym.

Ostatni posiłek należy spożyć maksymalnie na trzy godziny przed snem. W ten sposób uniknie się problemu trawienia posiłku przez organizm, co bardzo często przeszkadza we śnie.

Brak snu może być także efektem picia nieodpowiednich napojów przed snem. Kawa (bogata w kofeinę) lub herbata (bogata w teinę) spożyta po godzinie 18:00 może przysporzyć kłopotów z zaśnięciem. Zamiast tradycyjnej kawy i herbaty, warto jest zdecydować się na posiadające uspokajające działanie melisę lub rumianek.

Sen, a aktywność fizyczna

W zasypianiu może bardzo pomóc aktywność fizyczna. Krótki bieg lub spacer dotleniają mózg, a także mają działanie rozluźniające. Poza tym po takiej aktywności mocniej odczuwane jest zmęczenie, przez co po krótkim prysznicu lub kąpieli można dzięki temu zasnąć niemal momentalnie.

2 replies on “Domowe sposoby na bezsenność”

  1. tuscom napisał(a):

    U mnie na bezsenność zawsze działa zmęczenie. Najlepiej jazda na rowerze. Ale trzeba pamiętać, żeby nie zaorać się tuż przed pójściem spać, bo jak człowiek jest wykończony to od razu nie zaśnie. Lepiej w ciągu dnia dać sobie w kość, żeby potem szybko zasnąć, bo organizm będzie domagał się wypoczynku.

  2. Patryk napisał(a):

    Łatwo się mówi, jak ktoś nie cierpi na bezsenność fizjologiczną. Bo w wielu przypadkach jest tak, że możesz sobie wymyślać domowe sposoby na bezsenność jakie tylko chcesz, a potem się okazuje, że ostatecznie i tak musisz wziąć jakieś proszki i bez tego się nie obejdzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *